World Cucumber Day

Den 14 juni är det World Cucumber Day. Det firar vi tillsammans med Hendrick’s Gin genom att ordna en gurkmarknad på Restaurang AG i Stockholm. Marknaden börjar klockan 17.00 och bjuder på italienska bondgurkor, underliga odlare och specialskriven musik för gurka. Hoppas vi ses!

nyhet_hendrickscucumber

AR-bolaget XMReality väljer Spotlight och DPER

nyhet_xmreality

Spotlight och systerbyrån DPER har blivit utvalda av börsnoterade Augmented Reality-bolaget XMReality efter en upphandling.

Spotlights uppdrag är brett och innefattar allt från strategisk kommunikationsrådgivning till taktiskt genomförande. DPERs ska stötta XMReality med analys och marknadsföring i digitala kanaler.

– Vi är inne i en väldigt spännande fas där vi börsnoterats och nu kraftsamlar för att nå våra ambitiösa tillväxtmål. Vi efterfrågade en engagerad och kreativ byrå som har en god förståelse för vår affär och som kan hjälpa oss att öka kännedomen om oss och hela segmentet Augmented Reality. Vi tycker att det känns jätteroligt att arbeta med en byrå som förstår våra behov så väl, säger Johan Markwall, VD på XMReality.

XMReality utvecklar och säljer lösningar som revolutionerar kunskapsöverföring via så kallad Augmented Reality (AR). Bolagets kunder är identifierade som bolag som vill vara i digitaliseringens framkant där man behöver dela kunskap på distans. Bolaget grundades 2007 av forskare från FOI, Totalförsvarets Forskningsinstitut.

– Vi är väldigt stolta över att få chansen att börja samarbeta med ett så pass spännande kunskapsbolag som XMReality. Det känns oerhört inspirerande att stötta dem i deras resa framöver, säger Axel Lagerbielke, VD på Spotlight.

Teamet på Spotlight består av Axel Lagerbielke, Dani Backteg och Stefan Rydén.


För mer information vänligen kontakta:

Johan Castevall, vd XMReality
E-post: johan.castevall@xmreality.se
Telefon: +46 (0)733 56 04 81

Axel Lagerbielke, vd Spotlight
E-post: axel.lagerbielke@spotlightpr.se
Telefon: +46 708 84 56 56

Estniska statens elbolag lanserar i Sverige med hjälp av Spotlight

enefit_press1

Nu lanseras Enefit, en ny elaktör på den svenska marknaden. Enefit ägs av Eesti Energia, Estlands motsvarighet till Vattenfall. De har efter en upphandling valt Spotlight för att hantera kommunikationen inför, under och efter lanseringen.

Nu gör Enefit entré på den svenska marknaden. Enefit fokuserar på familjer och företag genom att erbjuda digitala lösningar och kundanpassade avtal som effektiviserar kundernas elanvändning.

Enefit valde Spotlight efter en upphandling. Fram till lanseringen har arbetet kretsat kring varumärket och strategin framåt.

– Målet för det här uppdraget är konkret, vi ska hjälpa Enefit dra in kunder. Det är affärsdrivande kommunikation i sin renaste form. För att nå målet krävs att vi arbetar kundnära, kanalsmart och med örat ständigt på rälsen, säger Axel Lagerbielke, vd på Spotlight PR och kundansvarig för Enefit.

Enefit Sverige leds av Jonas Lindelöf, som har arbetat många år inom den svenska energisektorn, senast som försäljningschef på Telge Energi.

– Vi slår oss in på en marknad med otroligt tuff konkurrens. Men vi har en stark strategi i ryggen och ett nischat fokus – så jag känner mig mer än hoppfull. Nu firar vi en lyckad lansering och laddar för fortsättningen, säger Jonas Lindelöf.

Arbetsteamet på Spotlight består av Axel Lagerbielke, Isadora Cugler, Yvonne Edenholm och Stefan Rydén.

Load More Posts