Loading...

Genom att låta kunder och sportintresserade vara delaktiga i bygget av den ultimata drömlägenheten för sportentusiaster kunde spelbolaget Betsafe förkroppsliga sitt varumärke. ”The Betsafe Apartment” blev lösningen så att kunder och sportälskare kunde uppleva varumärket och tillsammans ägna sig åt det målgruppen gillar bäst – att titta på sport tillsammans med vänner på en stor skärm.

U T M A N I N G
______

Det kryllar av reklam från spelbolag, med mer eller mindre likartade och direkta erbjudanden. Betsafe ville både nå ut i bruset, men framförallt differentiera sig genom att vara det spelbolag som är helt tillägnat spelare och det mest eftertraktade spelbolaget hos en spänningssökande målgrupp.

Som ett onlinebaserat spelbolag möter Betsafe i stort sett bara sina kunder online.

S T R A T E G I   &   T A K T I K
______

Vi bestämde oss för ett koncept som innebar att Betsafe skulle kunna välkomna målgruppen hem till Betsafe och få dem att uppleva varumärket. Men, konceptet skulle även vara så starkt att målgruppen skulle dela det i deras digitala vardag.

Vi engagerade Betsafes kunder via sociala medier för att få deras input till en drömlägenhet för att titta på sport med sina vänner. Svaren låg sedan till grund för designen till vad som kom att bli The Betsafe Apartment. Lägenheten utrustades med tv-apparater, ett ljudsystem i världsklass, tv-spel, roulett, flipperspel och en hel del unika och signerade sportprylar.

När lägenheten var färdigbyggd använde vi Airbnb för att göra den bokningsbar samtidigt som vi producerade en video som visade hela lägenhetens erbjudande. Det var viktigt att lägenheten gick att hyra på riktigt.

R E S U L T A T
______

Arbetet med lägenheten gick långt över förväntan. Kampanjen uppmärksammades inte bara i sportvärlden utan i livsstilsmagasin, kvällstidningar, lägenhetssajter, och en mängd internationella medier och sajter. Aktiviteterna inför och runt lanseringen var en av bolagets främsta kommunikationsinsatser och resulterade i en 100 procentig ökning av antal nykundsintag.

  • Klipp i relevanta lifestylemagasin, viralsajter och sportmedier, både svenska och internationella
  • Över 200 bokningsförfrågningar via Airbnb första dygnet
  • Uppskattad räckvidd på 3,2 miljoner människor
  • 101 % ökning av nya kunder jämfört med månaden innan
  • 22 % ökning av trafik till sajten under de första två veckorna av kampanjen

Vill du veta mer?

Victor Melander

PROJEKTANSVARIG

+46 (0) 70 788 39 55

victor.melander@spotlightpr.se

N Å G R A   A V
V Å R A   K U N D E R
______