Dper fyller ett år!

Ett år av DPER och digital performance. Så hjälper Spotlights systerbyrå kunderna att bli mer framgångsrika på nätet.

Varför startade ni Dper?

När idén började ta sin form för ungefär två år sedan, så var det med en ambition om att ta position som en digital strategibyrå – en byrå som hjälper kunder att bli mer framgångsrika på nätet – digital performance. Att hjälpa företag att analysera, identifiera och prioritera vad de behöver göra för att lyckas bättre. Oavsett om det handlar om digital marknadsföring, synlighet på Google eller besökarnas beteenden på webbplatsen.

I Spotlight fann vi en partner som hade samma synsätt och som dagligen arbetar med att skapa kommunikation och PR som driver uppdragsgivarens affär. Till vår stora lycka kände Johan och Axel på Spotlight att de ville stärka upp sitt erbjudande med starkare digital kompetens. Tillsammans hjälper vi kunderna att få en större effekt av sin marknadskommunikation.

Hur har det gått?
Väldigt bra skulle vi säga, vi ser att det finns en stark efterfrågan på våra tjänster. Även om konjunkturen skulle vika så har vi ett starkt erbjudande, vi hjälper kunderna att få ut mer av varje spenderad krona. Allra bäst lyckas vi när vi får hjälpa kunderna med hela kedjan, från webbanalys till att administrera och optimera deras digitala marknadsföringsbudget.

Höjdpunkter under året som gått?
Bortsett från vår 1-årsfest? Att vi kunnat rekrytera två väldigt duktiga medarbetare i Maria och Rebecka. Dessutom alla spännande uppdrag och roliga kunder som vi har möjlighet att arbeta med, där Fotografiska är den kund som vi arbetar djupast och bredast med. En annan höjdpunkt var när vi blev kontaktade och sedermera kontrakterade av Sveriges Annonsörer som exklusiv leverantör inom digital rådgivning. Och samarbetet med Spotlight så klart, som bara blir bättre och bättre.

Vad händer närmast?
Vi behöver fortsätta att stärka upp vår interna kapacitet och våra samarbeten med olika specialister. Det gäller att fortsätta hålla en hög och jämn nivå i leveransen, våra kunder är våra främsta ambassadörer. Och vi måste utveckla vår kompetens och vårt sätt att arbeta hela tiden, vi verkar inom ett område där utvecklingen går med en ryslig fart. På det stora hela så ser det väldigt lovande ut så vi är fortsatt ödmjukt positiva inför framtiden.

Läs mer om DPER här