Estniska statens elbolag lanserar i Sverige med hjälp av Spotlight

enefit_press1

Nu lanseras Enefit, en ny elaktör på den svenska marknaden. Enefit ägs av Eesti Energia, Estlands motsvarighet till Vattenfall. De har efter en upphandling valt Spotlight för att hantera kommunikationen inför, under och efter lanseringen.

Nu gör Enefit entré på den svenska marknaden. Enefit fokuserar på familjer och företag genom att erbjuda digitala lösningar och kundanpassade avtal som effektiviserar kundernas elanvändning.

Enefit valde Spotlight efter en upphandling. Fram till lanseringen har arbetet kretsat kring varumärket och strategin framåt.

– Målet för det här uppdraget är konkret, vi ska hjälpa Enefit dra in kunder. Det är affärsdrivande kommunikation i sin renaste form. För att nå målet krävs att vi arbetar kundnära, kanalsmart och med örat ständigt på rälsen, säger Axel Lagerbielke, vd på Spotlight PR och kundansvarig för Enefit.

Enefit Sverige leds av Jonas Lindelöf, som har arbetat många år inom den svenska energisektorn, senast som försäljningschef på Telge Energi.

– Vi slår oss in på en marknad med otroligt tuff konkurrens. Men vi har en stark strategi i ryggen och ett nischat fokus – så jag känner mig mer än hoppfull. Nu firar vi en lyckad lansering och laddar för fortsättningen, säger Jonas Lindelöf.

Arbetsteamet på Spotlight består av Axel Lagerbielke, Isadora Cugler, Yvonne Edenholm och Stefan Rydén.