Fem heta frågor för marknadschefer i höst

nyhet_marknadschefer

Nu drar höstsäsongen igång och det finns en rad spännande frågeställningar på bordet för alla marknadschefer.

Från kampanj till always on
Hur ska vi kunna arbeta agilt och hela tiden anpassa kommunikationen istället för att ”låsa upp” resurserna i kampanjperioder?

ROI
Hur ska vi prioritera våra investeringar i alla kanaler för att få maximal effekt – vad mäter vi och hur?

Kompetens & Resurser
Vad behöver vi för kompetens internt och vad ska vi köpa in externt? Hur kan vi kombinera kontinuitet och flexibilitet så att vi snabbt kan växla upp vid behov?

Varumärke/Sälj
Allt handlar inte om konvertering. Hur ska vi få företagsledningen att förstå vikten av att bygga varumärke vs kortsiktiga säljeffekter?

Integrera mera
Hur ska vi kunna få marknad, sälj och kommunikation att integreras så att alla touch points i kundresan hänger ihop?

Kontakta oss gärna om du vill diskutera dessa frågor

september_resultat_kvdbilseptember_nyhet_dper
september_insikt_youtubeseptember_teman_effekter

september_caseifokus_es