Guld i AMEC Awards!

amecawards_exhibitionstockholm1

Spotlight blev den enda svenska byrån att bli nominerad till den internationella tävlingen AMEC. Nu prisas man med ett guld för sin kampanj med Adobe.

För 16:e året i rad arrangerades AMEC Awards, världens största tävling baserad på mätning och effekt inom PR och förtjänad kommunikation. Spotlight blev den enda svenska kommunikationsbyrån att nomineras till tävlingen.

Framgången slutade inte där, utan byrån fick ta emot guld i kategorin ”Best use of measurement for a single eventför kampanjen ”Exhibition Stockholm”.

– Det är alltid roligt när vi uppmärksammas för den skillnad vi gör för våra kunders affärer, och extra kul när det är tillsammans med en så modig och nyfiken kund som Adobe, säger Johan Wetterqvist, kundansvarig och grundare av Spotlight, i en kommentar.

Kampanjen ägde rum i Stockholm förra sommaren och gick ut på att skapa en fototävling i AR. Kampanjen genomfördes tillsammans med Accomplice för kunden Adobe.

Läs mer här om hur du mäter kommunikationseffekt som en vinnare.

amecawards_exhibitionstockholm2

Beställare, Adobe Systems Nordics:
Anna Rose, nordisk marknadschef Adobe Creative Cloud
Jes Schyum, nordisk kommunikationschef Adobe

Arbetsgrupp Spotlight:
Strategi, idé och koncept för Exhibition Stockholm
Kundansvarig: Johan Wetterqvist
Projektledare: Tamara Samadi
PR-konsult: Daniel Nord
Kreativ planner: Olle Dahlqvist
Art Director: Simon Zingerman
Arbetsgrupp Accomplice:

Utveckling och design för Exhibition Stockholm
Projektledare: Nicolas Hornewall
Kreativt ansvarig: Olle Thunberg
Designer: Olof Mogard
Utvecklare: Pär Thunberg

Källa: Resumé
Källa: AMEC Awards