Taxiappen mytaxi väljer Spotlight

spoltightpr_mytaxi

Efter en upphandling har taxiappen mytaxi valt Spotlight som PR-byrå i Sverige.

Daimler-ägda mytaxi är världens första taxiapp och lanserades på den svenska marknaden i fjol. I Tyskland står företaget för 40 procent av alla taxibokningar och tjänsten har totalt över 10 miljoner användare, främst i Europa. Spotlights uppdrag är brett och innefattar allt från strategisk rådgivning till taktiskt genomförande.

– Vi är nyetablerade och är därför relativt okända i Sverige, men vi har höga tillväxtambitioner. Därför behöver vi en engagerad och kreativ byrå som förstår vår affär och som kan hjälpa oss att öka kännedomen, samt positionera oss på marknaden. Vi tycker att det känns jätteroligt att arbeta med en byrå som förstår våra behov så väl, säger Vida Wachtmeister, marknadschef på mytaxi.

Teamet på Spotlight består av Susanna Salomon, Axel Lagerbielke, Olle Dahlqvist och Stefan Rydén.


För mer information vänligen kontakta:
Vida Wachtmeister, marknadschef mytaxi Sverige
v.wachtmeister@mytaxi.com
Telefon: +46 722 07 57 67

Axel Lagerbielke, vd Spotlight
axel.lagerbielke@spotlightpr.se
Telefon: +46 708 84 56 56

___________________________________________________________________________

Om mytaxi

mytaxi som ägs av Intelligent Apps GmbH, grundades i juni 2009 och är den första taxiappen i världen som sammankopplar passagerare och taxichaufförer. Med över 10 miljoner nedladdningar och 100 000 registrerade taxichaufförer är mytaxi den ledande taxiappen i Europa med närvaro i över 50 städer i nio – snart tio – europeiska länder. Med ungefär 300 anställda finns mytaxi nu i Tyskland, Österrike, Polen, Spanien, Italien, Portugal, Storbritannien, Irland och Sverige. Sedan september 2014 har mytaxi varit ett dotterbolag till Daimler Mobility Services GmbH (en del av Daimler-gruppen). I juli 2016 meddelade mytaxi att man gjorde en sammanslagning med Hailo, den ledande taxiappen i Storbritannien och på Irland, vilket var ett viktigt steg i att bli den ledande taxiappen i Europa. I februari 2017 offentliggjordes förvärvet av Taxibeat, Greklands ledande taxiapp. Taxibeat kommer att integreras i mytaxiplattformen under 2017 och efter integrationen under varumärket mytaxi. CEO för mytaxi är den före detta CEO:n för Hailo, Andrew Pinnington. Mer information finns på www.mytaxi.com.

Ny Planning Director på Spotlight

nyhet_stefanplanner

Stefan Rydén har anställts som Planning Director och senior rådgivare på Spotlight. Stefan kommer att ansvara för att utveckla byråns insiktsarbete och att säkerställa att hela processen i kunduppdragen hänger ihop, från insikt till mätbara resultat.

–  Vi har samarbetat med Stefan under flera år och är väldigt glada att nu kunna knyta honom till oss på heltid, säger Axel Lagerbielke, VD på Spotlight. Med ett ännu vassare insiktsarbete kommer vi att skapa bättre underlag för våra kreativa processer och säkerställa att vi skapar rätt resultat för våra kunder.

Stefan Rydén har arbetat med planning och varumärkesstrategier i snart 30 år och utvecklat prisbelönad kommunikation hos bland annat Bates, Collaborate, SJ samt i egen verksamhet. Han kommer närmast från reklambyrån Klirr.

– Det känns väldigt spännande att få jobba med planning och strategier i en PR-miljö, säger Stefan Rydén. Spotlight har en prestigelös kultur som passar mig och som inspirerar till att göra skillnad för kunderna.

Axel Lagerbielke: 0708-845656
Stefan Rydén: 070-789 84 63

Spotlight vinner William Grants & Sons

spotlight_williamgrantsandsons

I dag kan vi berätta den glädjande nyheten att ett av den skotska whiskyindustrins mest framstående företag, William Grant & Sons, har valt Spotlight till ny kommunikationsbyrå. William Grant & Sons produkter distribueras av Nigab i Sverige.

Vårt uppdrag blir att stötta de varumärken som ägs av WG&S – med fokus på bland andra Glenfiddich, Tullamore Dew, Grants, Balvenie, Drambuie och Hendrick’s Gin. Vi kommer också att agera hub-byrå för WG&S:s byråer i de övriga nordiska länderna.

Så här motiverade Oscar J-T Holm, WG&S Nordic Marketing & Communication Manager på Nigab sitt val i Resumé:
– Spotlight imponerade med hög kundnöjdsamhet och många kreativa case. Det är också tydligt att de inte tappar fart mellan kampanjpikarna, vilket var en viktig faktor för oss. Samarbetet inleddes i slutet på januari och teamet har redan hunnit visa prov på både mod och affärssinne

Tack för förtroendet WG&S – och välkomna till Spotlight!

Load More Posts