Spotlight vinner William Grants & Sons

spotlight_williamgrantsandsons

I dag kan vi berätta den glädjande nyheten att ett av den skotska whiskyindustrins mest framstående företag, William Grant & Sons, har valt Spotlight till ny kommunikationsbyrå. William Grant & Sons produkter distribueras av Nigab i Sverige.

Vårt uppdrag blir att stötta de varumärken som ägs av WG&S – med fokus på bland andra Glenfiddich, Tullamore Dew, Grants, Balvenie, Drambuie och Hendrick’s Gin. Vi kommer också att agera hub-byrå för WG&S:s byråer i de övriga nordiska länderna.

Så här motiverade Oscar J-T Holm, WG&S Nordic Marketing & Communication Manager på Nigab sitt val i Resumé:
– Spotlight imponerade med hög kundnöjdsamhet och många kreativa case. Det är också tydligt att de inte tappar fart mellan kampanjpikarna, vilket var en viktig faktor för oss. Samarbetet inleddes i slutet på januari och teamet har redan hunnit visa prov på både mod och affärssinne

Tack för förtroendet WG&S – och välkomna till Spotlight!

Missing People väljer Spotlight

nyhet_missingpeople

Missing People Sweden är en ideell organisation som hjälper anhöriga och polis med att publicera efterlysningar och arrangera sökinsatser efter försvunna personer.

Sedan 2012 har Missing People växt från några eldsjälar till att bli en rikstäckande organisation med ett tjugotal regionala avdelningar runtom i landet. I takt med att organisationen växt har behovet av någon som assisterar i kommunikationen uppstått. Spotlight kommer, helt pro-bono, att assistera med löpande kommunikationsstöd för organisationen.
– Missing People har vuxit otroligt fort under de fem år som organisationen funnits och vi har känt ett stort behov av att förbättra vår externa kommunikation. Vi är därför oerhört glada över vårt nya samarbete med Spotlight som har visat på ett driv och engagemang som kommer att hjälpa oss nu när vi tar steget från förening till att vara en ideell, rikstäckande, professionellt driven organisation, säger Helene Brinkenfeldt, verksamhetschef på Missing People.

– Kärnan i Missing People är alla frivilliga personer som ger av sin tid för att hjälpa till i sökandet efter försvunna personer. Alla som leder sökinsatserna, bemannar de regionala avdelningarna och sitter i jouren är frivilliga. För oss på Spotlight var det därför självklart att på liknande sätt bidra ideellt med det vi kan bäst och vi kommer därför arbete pro bono, säger Axel Lagerbielke, vd på Spotlight.

Spotlight har även tidigare jobbat för välgörande ändamål genom pro bono-arbete. Kampanjen 255.se för UNHCR och Utmana Ebola för Johanniterhjälpen är två exempel på liknande kampanjer.

Spotlight nominerade i Årets Byrå

nyhet_nomineradearetsbyra

Vi är stolta att återigen vara en av de nominerade i Årets Byrå, en tävling där byråer utvärderas av deras största kunder. Utvärderingen omfattar drygt 40 kriterier, från kreativitet och strategisk kompetens till digital förmåga och i vilken mån man som kund skulle rekommendera byrån eller ej.

Totalt utvärderades 70 kommunikationsbyråer, varav 85 sedan nominerades i 14 kategorier. Spotlight är nominerade inom kategorin PR‐byråer 25+ MKR tillsammans med Gullers Grupp, Jung Relations, Springtime och Westander.

Förra året tog Spotlight tredjeplatsen i Årets Byrå, vilket var tredje gången på fyra år. Vi väntar med spänning på att se hur det går i årets tävling, som avgörs den 21 februari på Münchenbryggeriet i Stockholm.

Läs mer här.

Load More Posts