Spotlight vinner William Grants & Sons

spotlight_williamgrantsandsons

I dag kan vi berätta den glädjande nyheten att ett av den skotska whiskyindustrins mest framstående företag, William Grant & Sons, har valt Spotlight till ny kommunikationsbyrå. William Grant & Sons produkter distribueras av Nigab i Sverige.

Vårt uppdrag blir att stötta de varumärken som ägs av WG&S – med fokus på bland andra Glenfiddich, Tullamore Dew, Grants, Balvenie, Drambuie och Hendrick’s Gin. Vi kommer också att agera hub-byrå för WG&S:s byråer i de övriga nordiska länderna.

Så här motiverade Oscar J-T Holm, WG&S Nordic Marketing & Communication Manager på Nigab sitt val i Resumé:
– Spotlight imponerade med hög kundnöjdsamhet och många kreativa case. Det är också tydligt att de inte tappar fart mellan kampanjpikarna, vilket var en viktig faktor för oss. Samarbetet inleddes i slutet på januari och teamet har redan hunnit visa prov på både mod och affärssinne

Tack för förtroendet WG&S – och välkomna till Spotlight!