Vinst i Månadens Kampanj

Kampanjen ”Ett kvitto på en bra historia”, som vi har tagit fram tillsammans med Reitan Convenience i Sverige och Pressbyrån, vinner Resumés tävling Månadens Kampanj i kategorin idé.

Kampanjsbeskrivning
Pressbyrån har genom åren verkat för människors möjligheter till läsning. Som Sveriges första dagstidningsförsäljare, ligger det i deras DNA. Med satsningen “Vägen till läsning” arbetar Pressbyrån aktivt sedan flera år för att öka läslusten och göra läsning tillgänglig för alla.

I samband med Läslovet ville Pressbyrå & Reitan Convenience i Sverige göra något för att inspirera fler att plocka upp och börja läsa. Lösningen blev att trycka första sidan på en slumpmässig litterär klassiker på Pressbyråns papperskvitton. Efter köp av bananer, kaffe och bulle kunde kunderna sedan under uppmaningen “Nu börjar du läsa...” påbörja klassiker som Gösta Berlings saga, Stolthet och Fördom och Doktor Glas. De som sedan ville fortsätta kunde med hjälp av en QR-kod hitta resten av historierna på Pressbyråns hemsida.

Här kan du läsa mer om kampanjen

 

Vill du veta mer?

Föregående
Föregående

Fyra nomineringar i Spinn 2024!

Nästa
Nästa

Spotlight är effektcertifierade!