Kund: Bjurfors

Brand & Corporate communication – Budskapsplattform – Medierelationer – Medieträning – Rådgivning – Sociala medier

 

Experten på premiumbostäder i Stockholm

 

Så tog Bjurfors Thought leader-positionen på Stockholms bostadsmarknad, ökade omsättningen med 300 procent och dubblade sin marknadsandel genom att prata investeringar i stället för bostäder.


När fastighetsmäklaren Bjurfors ville växa sig större blickade man mot Stockholm – en attraktiv och konkurrensutsatt bostadsmarknad. För att lyckas bli en ledande aktör valde man att positionera sig som en expert inom premiumsegmentet. Bjurfors tog media med storm genom att ge kontinuerliga analyser av prisutvecklingen. Fredrik Kullman, Bjurfors vd, växte fram som en självklar expert för riksmedia när det kom till att kommentera den senaste utvecklingen av Stockholms bostadsmarknad. Samtidigt ökar affärerna stadigt och nya rekord slås nu varje år.  

 

Resultat

  • Mellan 2016 och 2021 ökade antalet artiklar i media med 78 procent.

  • Från 2016 till 2021 ökade man omsättningen med hela 300 procent och fördubblade sin marknadsandel på Stockholmsmarknaden.

  • Bjurfors medieexponering bland fastighetsmäklarna i Stockholmsmedia har gått från 10 till 28 procent.  

  • Bjurfors VD, Fredrik Kullman, har idag nästintill 50 procent av all medieexponering bland fastighetsmäklarnas talespersoner.  

  • Antalet sökningar på Bjurfors har ökat med 47 procent under perioden, vilket är en stor skillnad jämfört med konkurrenterna.

Vill du veta mer om hur vi kan driva din affär framåt?

 
Föregående
Föregående

Fotbollspizzan - Coca-Cola i Sverige

Nästa
Nästa

Exhibition Stockholm - Adobe