Kund: Kvdbil

Medierelationer – Medieträning

 

Experten på begagnatmarknaden

 

Intresset från media för köp och försäljningar av begagnade bilar hade länge varit lågt och allt fokus riktades istället mot mot nya bilar. Bilauktionssajten Kvdbil, som enbart säljer begagnade bilar via auktionsförfarande, hade svårt att nå ut och kännedomen om bolaget och dess tjänster var lågt.


Vår strategi var att ta den lediga thought leader positionen kring köp, ägande och försäljning av begagnade bilar i media, i sociala medier och i olika branschsammanhang. Lösningen byggde på datadriven kreativitet: genom att identifiera, paketera, kommunicera och kommentera nya data kring begagnade bilar etablerade vi Kvdbil som den aktör som kan begagnatmarknaden och konsumentbeteendena bäst.

 

Resultat

  • Redan första året 2014 ökade synligheten i media från 288 till 522 artiklar. 2017 var Kvdbil uppe i 900 artiklar som ökade till närmare 1200 2018. Räckvidden i media uppmättes till 47 000 000 2017 och 69 000 000 2018 (Retriever).

  • Mellan 2013 till 2018 ökade antalet artiklar i media om att köpa begagnade bilar med 300 procent från totalt 231 till 927 (Retriever). Kvdbils kännedom ökade under samma period från 4 % till 20%.

Vill du veta mer om hur vi kan driva din affär framåt?

 
Föregående
Föregående

Konverteringsraketen – Eksjöhus

Nästa
Nästa

Vinstvändningen – Hansen & Jacob