skydda_casebild1.jpg

Kund: Skydda

Corporate communication – Sociala medier – Copywriting – Grafisk design – Annonser – Målgruppsselektering – A/B-test & annonsering – Webboptimering

 

Thought leadership med snabba resultat

 

Skydda är ett av Sveriges ledande distributörer av utrustning för arbetsplatssäkerhet. 2018 konstaterade man behovet att stärka varumärket och bygga upp en position som Thought leader inom arbetsplatssäkerhet. Det här caset visar hur en Thought leader-position inte enbart handlar om långsiktiga, strategiska fördelar utan också kan generera konkreta resultat för affärerna på kort sikt.


Målet var att stärka bilden av Skydda bortom produktdistributionen och komplettera erbjudandet med expertis och tjänster inom arbetsplatssäkerhet för tillverknings- och byggbranscherna. Utmaningen var att Skydda var närmast okänt utanför den direkta kundkretsen.

Strategin hade två moment: Först bygga upp och manifestera ett unikt kunnande med hjälp av data och branschundersökningar, och därefter – inför och under Bygg-mässan i Göteborg, generöst dela med sig av expertisen genom branschrapporter, seminarier, redaktionell PR, influencer-samarbeten, sociala media och marknadsföring i köpta digitala kanaler.

 
skydda_casebild1.jpg
skydda_casebild2.jpg

Resultat

Effekten av Skyddas kommunikation i samband med Byggmässan kan mätas på flera nivåer: Massiv ökning av närvaro i nyckelmedia och 40% ökning av följare i sociala media, via ett stort antal förfrågningar att tala/presentera vid branschevenemang och nya partnerskap med olika säkerhetsinstitutioner, till rekordmånga nya leads och kunduppdrag.

 

Vill du veta mer om hur vi kan driva din affär framåt?

 
Föregående
Föregående

Kalla för Kronans – Kronans Apotek

Nästa
Nästa

Paradox Museum – En Resa mot framgång genom målmedveten digital närvaro