Det går undan

Så skulle man kunna summera Spotlights 2021. Trots ytterligare ett utmanande år med pandemin har ett ökat fokus på integrerad kommunikation i kombination med en stark laginsats lett till tvåsiffrig tillväxt, ett tiotal nya kunder och inte minst sju nya medarbetare.

- Vi har ett mycket starkt år bakom oss även om det varit annorlunda och utmanande på många sätt. Tack vare ett starkt engagemang och teamwork hos våra medarbetare har vi lyckats fortsätta växa trots pandemin. Dessutom har vi utvecklat många av våra kundsamarbeten. Genom att integrera PR, content och digital marknadsföring kan vi skapa ännu större effekt för våra kunder, kommenterar Axel Lagerbielke, VD på Spotlight.

Under 2021 ökade omsättningen med 23 procent till 38,4 Mkr (31,1). Byråintäkten ökade med 14,3 procent till 29.5 Mkr (25,8). Vinsten före skatt var oförändrad (5,8 Mkr).

Vilket i sin tur möjliggjorde att ytterligare bredda byråns kompetens och rekrytera inte mindre än sju nya medarbetare:  
 

·   Åsa Hart, teamledare, tidigare kommunikationschef på fastighetsbolaget Signalisten.  

·   Mathias Murman, seniorkonsult integrerad kommunikation, kommer närmast från Telenor.   

·   Hermine Bond, kommunikationskonsult, kommer från Coast Communications  

·   Erik Nilson, mediespecialist, kommer från SvT  

·   Tove Gross, projektledare, kommer från H&K  

·   Mariam Ali, kommunikationskonsult, kommer från Narva  

·   Sandra Gaye, juniorkonsult, kommer från studier vid Södertörns högskola  

Under året anslöt även ett tiotal nya kunder till Spotlight, bland andra Almega Serviceföretagen, Mangold Fondkommission, Mathem, Movestic, Sweco och 3StepIT.

- Vi planerar för fortsatt tillväxt under 2022 och kommer därför behöva rekrytera fler stjärnor som brinner för integrerad kommunikation som stöttar affären, fortsätter Axel Lagerbielke.

Föregående
Föregående

Sweco väljer Spotlight

Nästa
Nästa

Fem nomineringar i Spinn!