Sweco väljer Spotlight

Vi har fått uppdraget att skapa och lansera Swecos kommande varumärkeskampanj. Kampanjen ska lyfta fram Sweco som den mest engagerade och relevanta samarbetspartnern med expertis inom teknik, miljö och arkitektur.

Efter att ha tagit emot förslag från ett flertal byråer valde Sweco till slut Spotlight för den kommande kampanjen. Målet med kampanjen är att stärka Swecos varumärke och lansera Swecos varumärkeslöfte, ’Transforming Society Together’.

– På Sweco har vi alltid använt vår samlade kunskap för att bidra till samhällsutvecklingen. Transforming society together ska fånga den unika position och story vi har – att vi tror benhårt på att alla perspektiv och kompetenser behövs för att skapa de mest hållbara lösningarna. Med kampanjen vill vi fokusera på möjligheterna med det vi på Sweco gör, det goda livet som blir resultatet av tekniska lösningar och arkitektur. Det tycker vi att Spotlight har lyckats fånga och vi ser med spänning fram emot resultatet av kampanjen”, säger Emma Månson, kommunikationschef på Sweco.

Tillsammans med Swecos kunder utvecklar ingenjörer, arkitekter och andra specialister hos Sweco, lösningar för att hantera urbaniseringen, ta vara på digitaliseringen och göra framtidens samhällen mer hållbara.

– Jag tycker det ska bli otroligt spännande att få jobba med Sweco som kund. Både för all historia de har med sig och för att följa hur de hela tiden arbetar för att utveckla och förbättra vårt samhälle till det bättre. Uppdraget, med sitt integrerade fokus passar oss perfekt, och det ska bli väldigt intressant att se vad vi kan skapa tillsammans i vårt nya samarbete, säger Maria Wimnell, projektledare på Spotlight.

Arbetet med kampanjen är redan i gång och kommer att pågå under stora delar av 2022. 

Föregående
Föregående

Ny varumärkeskampanj för Sweco

Nästa
Nästa

Det går undan