Kund: Elfa

Influencer marketing – Medierelationer – Sociala medier – Copywriting – Film – Grafisk design – Webb – Content marketing

 

Elfa Insights

 

Det här är historien hur Elfa gick från traditionell undersöknings-PR till att skapa Elfa Insights - en dynamisk och målgruppscenterarad mediahubb för insikter, fakta och trender – som kan verka effektivt över alla kanaler och marknader.


Elfa är ett av världens ledande varumärken inom förvaring. Under många år har man publicerat Förvaringsrapporten, en årlig skriftlig sammanställning av trender och data i syfte att driva uppmärksamhet i media men intresset har dalat. Utmaningen var att ”lyfta rapporten till nästa nivå”. Lösningen blev att skapa Elfa Insights – en tankesmedja inom förvaring som samlar experter, fakta och nyheter som kommuniceras ut kontinuerligt via media och Elfas egna plattformar.

 
Elfa_3.jpg
Elfa_4.jpg
Kollage_Nina och Anders..jpg

Resultat

  • Elfas synlighet (upp 254% jmf snitt fyra åren) och räckvidd i media ökade dramatiskt trots mycket högt ställda mål (mål 35, utfall 120+).

  • Introduktionen av Elfa Insights har även gjort avtryck i sökbeteende (organiskt +15%) och bland följare i Elfas sociala media.

  • Rapporten har laddats ned över 400 ggr och nått en väsentligt bredare publik och det interna engagemanget för Elfa Insights är stort, med förfrågningar från nya marknader.

Vill du veta mer om hur vi kan driva din affär framåt?

 
Föregående
Föregående

Exhibition Stockholm - Adobe

Nästa
Nästa

Stoppa machokulturen – Byggcheferna