Ny varumärkeskampanj för Sweco

Nu lanserar vi en ny integrerad kampanj med syfte att stärka Swecos varumärkeslöfte ”Transforming society together”. Kampanjen fokuserar på möjligheterna som Sweco skapar för varje individ i samhället och består bland annat av en reklamfilm som producerats i en rad olika versioner anpassat utifrån Swecos olika affärsområden.

Kampanjen handlar om hur Sweco tillsammans med sina kunder, skapar lösningar för att hantera urbaniseringen, tar vara på digitaliseringen, gör framtidens städer mer hållbara – och hur det skapar ett samhälle att må bra i.

– Vi vill ge Swecos bidrag till samhället ett annat perspektiv. Genom vardagliga och extraordinära upplevelser hos människorna som ska använda, åka med och leva i de projekt Sweco jobbat med – vill vi förtydliga Swecos uppgift som mer än ett företag som ritar, planerar och leder stora projekt. Utan framhäva deras position som samhällsformare. Och det tycker jag att vi lyckats med, säger Karl Nelson, kreativt ansvarig på Spotlight.

Kampanjen går live under vecka 11 och kommer att vara aktiv under större delen av våren via Youtube, sociala medier, displayannonsering, PR och content i Swecos egna kanaler. Bland annat kommer en film, framtagen tillsammans med produktionsbolaget Makeriet, gå i olika versioner.

Föregående
Föregående

Spotlight PR + Dper = Spotlight

Nästa
Nästa

Sweco väljer Spotlight